Tantum Verde - Rituály

  • Klient: Angelini Pharma
  • Média: TV, Print
  • Realizace: 2012
Tantum Verde - Rituály

Marketingová výzva

Natočit spot pro Tantum Verde – značku léku na bolest v krku, který by měl zohledňovat a prezentovat hodnoty spjaté se značkou Tantum Verde. Spot musí být vhodný pro prezentaci značky v deseti zemích CEE regionu. Cílem komunikace bylo zvýšení market share a upevnění pozice leadera na trhu v segmentu léčivých přípravků proti bolesti v krku.

Naše řešení

Na počátku procesu stál „barevný“ průzkum hodnot značky a její konkurence, který změřil emoce dotazovaných ve spojení s jednotlivými značkami a vydefinovanými hodnotami. Následné výběrové řízení, jehož vítěz byl pověřen návrhem spotu, který bude v souladu s vydefinovanými hodnotami a archetypem značky Tantum Verde a zároveň bude uvěřitelný a fungující v rámci hlavní cílové skupiny, kterou jsou ženy, matky ve věku nad třicet let, jsme vyhráli s návrhem spotu „Rituály“. Ten je založen na znalosti tzv. „zaručené babské rady“ na bolest v krku – osobní zkušenosti většiny žen. Na základě průzkumu v zemích CEE regionu jsme zjistili, které lidové rady jsou používány ve všech zemích, kde by se měl spot vysílat. Tyto „babské rady“ jsme pak pojali jako jednu z možností, jak léčit bolest v krku, avšak naproti tomu ukazujeme, že výsledek nemusí být zaručen. Opravdu spolehlivé řešení je užití léku Tantum Verde. Testováním navrženého spotu byly zjištěny velmi pozitivní reakce a především pochopení spotu, resp. brandu Tantum Verde v souladu s hodnotami vydefinovanými počátečním průzkumem. Kruh se tedy uzavřel a mohli jsme začít s plánováním natáčení a výběrem herců, lokalit, kostýmů atd... Podstatný vliv na celkový dojem ze spotu měl výběr hlasu pro voice over a ač byla Marta Issová netradiční volbou, ukázalo se, že šťastnou.

Výsledky

Kampaň nejen upevnila pozici Tantum Verde jako leadera na trhu, ale tržní podíl meziročně vzrostl nejvíce z celého segmentu. Tantum Verde zvýšilo market share nejvíce ze všech konkurentů, a to i přes menší výdaje do komunikace než hlavní konkurence. Za tuto skutečnost jsme byli jako agentura oceněni EFFIE! Cenou pro nejefektivnější reklamní kampaně.

Ocenění

  • Kategorie Spotřební zboží

Výsledek

  • 15% Zvýšení objemu prodejů produktu během kampaně
  • 6% Nárůst prodejů produktu v dlouhodobějším horizontu
  • 26% Zvýšení market share z původních 23,6 %
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather Morava, spol. s r.o.“, ke stažení zde.