Využijte klinické studie ve svůj prospěch

  • Klient: CCBR
  • Média: PR
  • Realizace: 2014
Využijte klinické studie ve svůj prospěch

Marketingová výzva

Společnost CCBR Clinical Research se zaměřuje na klinická hodnocení při vývoji nových léků. V rámci otevřených studií se opakovaně potýká s nedostatkem zájemců o účast v klinických hodnoceních. Pilotní spolupráce s klientem se proto zaměřila na naplnění vybraných klinických hodnocení a zvýšení povědomí o samotném zdravotnickém centru.

Naše řešení

Protože jsme také chtěli podpořit rozvoj účinnějších a bezpečnějších léků, které mohou v budoucnu pomoci nejen našim blízkým, ale tisícům lidí na celém světě, zaměřili jsme se nejen na vybrané klinické studie, ale také na problematiku klinických hodnocení obecně. Definovali jsme si nejpalčivější důvody, které reálně brání některým zájemcům o účast ve studiích. Zjistili jsme, jak ve skutečnosti vypadá celý proces, který musí zájemce absolvovat, jaké zákonitosti musí každá klinická studie dodržovat a další detaily.
První fázi komunikace jsme proto pojali edukačně, abychom vyzdvihli význam klinických studií z pohledu lidského společenství a vyvrátili některé mýty, které jsou s účastí v klinických hodnoceních spojeny. Poukázali jsme na vysokou bezpečnost a neustálý dozor lékařských odborníků u každé studie. Zároveň jsme zdůrazňovali prospěšnost klinického hodnocení pro každého z nás i pro jedince, kteří se hodnocení účastní. V rámci první fáze současně docházelo ke zviditelnění brněnského centra i vybraných zástupců klienta, kteří se k tématu vyjadřovali.
Druhá fáze komunikace se již zaměřila na konkrétní otevřené studie, které bylo potřeba naplnit. Nakonec klient vybral jednu z nich, která dostala prioritu. Veškeré texty proto směřovaly tímto směrem a byly úspěšně publikovány v předem definovaných odborných titulech, které se této problematice věnují a mediích zaměřených na vybranou cílovou skupinu. Komunikace vrcholila rozhovorem odborníka v Českém rozhlasu (stanice byla zvolena s ohledem na cílovou skupinu, pro kterou byla klinická studie určena). Připravili jsme podklady nejen pro moderátora pořadu, ale instruovali jsme také odborníka, aby bylo jasné, kterým směrem, a jak komunikaci v rozhlase vést. Odborník v éteru představil nejen otevřenou studii, ale odpovídal také na dotazy posluchačů. Hodinu po skončení rozhlasového pořadu byla studie již naplněna a klient musel vyvěsit telefony, neboť i přes personální posílení operátorů už situaci nezvládal.
Klientovi jsme dokázali, že i s malým a značně omezeným budgetem lze dosáhnout maximálních výsledků, když se komunikace PR uchopí z té správné strany.

Fotogalerie

Výsledek

  • 15 tematických článků s odbornou tematikou odhalující svět klinických studií a důvodům, proč se účastnit vybraného klinického hodnocení.
  • 8 jen tolik týdnů trvalo, než byl získán poslední potřebný účastník pro klinické hodnocení.
  • 60 pouze tolik minut zvládali operátoři klienta vyřizovat vlnu zájmu o účast v klinickém hodnocení po ukončeném rozhlasovém rozhovoru.
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem „Zásady ochrany soukromí společnosti Ogilvy & Mather Morava, spol. s r.o.“, ke stažení zde.